Konsumenci z całego świata są coraz bardziej świadomi konieczności wprowadzania zmian na rzecz poprawy kondycji środowiska naturalnego. W związku z tym oczekują zaangażowania w tej kwestii od firm, z których produktów i usług korzystają. Cono Sur wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom: świadczy o tym certyfikat B-Corp, przyznawany przedsiębiorstwom wykazującym konkretne, efektywne działania na rzecz ochrony środowiska, korzystnych warunków współpracy i rozwoju lokalnych społeczności.
Początek ruchu B-Corp przypada na 2006 r., gdy trzej absolwenci Uniwersytetu Stanforda – Jay Coen Gilbert, Bart Houlahan i Andrew Kassoy – powołali do życia organizację non-profit B-Lab, promującą odpowiedzialność społeczną biznesu. Obecnie certyfikatem B-Corp szczyci się blisko 4000 przedsiębiorstw z 74 państw, działających w 150 branżach.
Zrównoważony rozwój, jakość produktów i innowacyjność to filary filozofii działania Cono Sur od startu firmy w 1993 r. Wartości te stanowią podstawę polityki jakości przedsiębiorstwa; przez blisko 3 dekady obecności na rynku Cono Sur nigdy nie opuściło wyznaczonego przez nią szlaku. Uzyskany certyfikat B-Corp jest kolejnym dowodem konkretnych, wymiernych postępów na drodze zrównoważonego rozwoju; oznaczenie daje firmie dodatkowe narzędzia i przede wszystkim – wielką motywację do dalszego działania na rzecz środowiska i społeczeństwa.
Przyznanie certyfikatu B-Corp dla Cono Sur poprzedziła niezależna ocena następujących aspektów działalności firmy:
Ocena potwierdziła zgodność działalności Cono Sur z regułami certyfikacji B-Corp, a także wdrożonymi w firmie polityką jakości i systemem zarządzania. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp było także złożenie przez władze firmy deklaracji o zawarciu dobrobytu społecznego, środowiskowego i wewnętrznego do statutowych celów przedsiębiorstwa. B-Corp jest więc dla Cono Sur nie tylko wyróżnieniem, ale i zobowiązaniem do dalszej pracy na rzecz równości i zrównoważonego rozwoju.