Od 1993 roku Cono Sur zamyka w butelkach wina ducha Nowego Świata. Główny cel marki pobrzmiewa już w jej nazwie: Cono Sur, dosłownie „południowy stożek”, to geograficzne określenie regionu Ameryki Południowej, do którego przynależy Chile. Zarówno w rozległych winnicach, jak i w głównej winiarni Cono Sur ulokowanej pośrodku Doliny Colchagua wdrożono nowatorskie rozwiązania technologiczne, opracowywane przez zespół utalentowanych enologów. Cała infrastruktura robocza służy jak najdelikatniejszemu przeładunkowi owoców oraz zamkniętych butelek. W 1999 roku otwarto także osobną sekcję produkcji Pinot Noir – wina stanowiącego jedno ze szczytowych osiągnięć marki.
Innowacja, jakość i zrównoważony rozwój nadają kierunek strategii działania Cono Sur. Przedsiębiorstwo odważnie przekracza granice chilijskiego rynku winiarskiego, wprowadzając do kraju nieuprawiane dotąd odmiany gron oraz autorskie technologie produkcji. Nowatorstwo idzie w parze z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Wybór doliny i winnicy, wnikliwa obserwacja dojrzewania winogron, kontrola procesów fermentacji, proporcje mieszanek, kształt butelek… Nic nie jest tu przypadkowe, każdy detal służy wydobyciu maksimum potencjału z każdej partii owoców. Wszystko ma jednak początek w naturze – a Cono Sur oddaje jej to, co należne, realizując politykę zrównoważonego rozwoju. Najważniejsze z wdrożonych dotąd „zielonych” rozwiązań to ekologiczna produkcja i zarządzanie winnicami, implementacja standardów ISO oraz optymalizacja emisji dwutlenku węgla.
Projekt pierwszego chilijskiego Pinot Noir był najbardziej ekscytującym wyzwaniem w historii Cono Sur. Zespół pod wodzą Martina Prieura stworzył wino emanujące dumą ze swoich korzeni w Nowym Świecie, a jednocześnie winifikowane zgodnie z tradycjami burgundzkimi. Efekty nie tylko dorównały oczekiwaniom, ale wręcz je przerosły: Cono Sur stało się pierwszym krajowym producentem Pinot Noir Premium i eksporterem tej szlachetnej odmiany poza Amerykę Południową. Do Cono Sur należy także pierwszy chilijski Viognier i jeden z pierwszych krajowych Gewürztraminerów, a Riesling z doliny Bío-Bío stanowi unikatową produkcję na całym kontynencie. Odwaga i otwartość towarzyszą chilijskim inżynierom także przy projektowaniu opakowań. W 1995 roku Cono Sur jako pierwszy południowoamerykański producent wprowadził syntetyczne korki do butelek, a już 7 lat później – nowoczesne nakrętki, gwarantujące białemu i różowemu winu zachowanie świeżości, młodości i należytej ochrony przed utlenianiem.