Cono Sur A New World
Aby wejść na tę stronę, musisz potwierdzić, że przekroczyłeś wiek uprawniający do picia alkoholu.

O nas

Historia zatoczyła krąg: w XVI wieku winorośl przebyła długą drogę ze Starego Kontynentu do Ameryki Południowej, by dać początek uprawom wina w Chile. Po pięciu wiekach południowoamerykańskie wina z rowerem na etykiecie pojawiły się w Europie, wnosząc na rynek winiarski świeżość i energię właściwe Nowemu Światu. Poznaj historię Cono Sur, rolę marki w kształtowaniu regionalnej kultury winiarskiej i zakres jej działalności na polskim rynku.

Pochodzenie

Wspaniała historia win chilijskich rozpoczęła się w XVI wieku, gdy hiszpańscy konkwistadorzy przywieźli do Nowego Świata pierwsze sadzonki szczepów. Otwarcie chilijskiego rynku win na światowego konsumenta nastąpiło w ubiegłym stuleciu; prawdziwy boom nastąpił w roku 1990, gdy korzystna polityka zagraniczna umożliwiła przyciągnięcie zagranicznych inwestycji i wsparcie dla lokalnych winiarzy. W ciągu ostatniej dekady XX wieku produkcja wina w Chile wzrosła prawie 20-krotnie! Obecnie kraj jest dziesiątym producentem win na świecie, a smakosze ze wszystkich kontynentów chętnie sięgają po nowe gatunki.
Smak Chile
Chilijski rejon uprawy winorośli jest otoczony z czterech stron przez skrajnie odmienne krainy geograficzne: góry Andy na wschodzie, Ocean Spokojny na zachodzie, Pustynię Atacama na północy oraz prastare lodowce na południu. Ta wyjątkowa lokalizacja w połączeniu z istotnymi czynnikami klimatycznymi – intensywne nasłonecznienie, wysokie dzienne amplitudy temperatur, suchy klimat sprzyjający procesowi dojrzewania gron oraz irygacja świeżą wodą wprost z serca Andów – stwarzają wręcz idealne warunki dojrzewania czystych i zdrowych winogron.
Klimat
Rower to w Chile prawdziwy skarb. Umożliwia tani, wygodny transport po pofałdowanym terenie. Symbolizuje równość niezależnie od pochodzenia. Nie wymaga paliwa, więc nie generuje zanieczyszczeń. To również narzędzie prowadzonej przez Cono Sur polityki zrównoważonego rozwoju, nastawionej na troskę o naturalne środowisko regionu i całej planety. Pracownicy winiarni przemieszczają się na rowerach, chroniąc tym samym grona przed kontaktem z toksycznymi spalinami. Rowerowe tradycje Cono Sur uwieczniono w serii aromatycznych, orzeźwiających win, zebranych w linii Bicicleta – po hiszpańsku dosłownie „rower”.
Symbolika

Winnica

Od 1993 roku Cono Sur zamyka w butelkach wina ducha Nowego Świata. Główny cel marki pobrzmiewa już w jej nazwie: Cono Sur, dosłownie „południowy stożek”, to geograficzne określenie regionu Ameryki Południowej, do którego przynależy Chile. Zarówno w rozległych winnicach, jak i w głównej winiarni Cono Sur ulokowanej pośrodku Doliny Colchagua wdrożono nowatorskie rozwiązania technologiczne, opracowywane przez zespół utalentowanych enologów. Cała infrastruktura robocza służy jak najdelikatniejszemu przeładunkowi owoców oraz zamkniętych butelek. W 1999 roku otwarto także osobną sekcję produkcji Pinot Noir – wina stanowiącego jedno ze szczytowych osiągnięć marki.
Historia
Innowacja, jakość i zrównoważony rozwój nadają kierunek strategii działania Cono Sur. Przedsiębiorstwo odważnie przekracza granice chilijskiego rynku winiarskiego, wprowadzając do kraju nieuprawiane dotąd odmiany gron oraz autorskie technologie produkcji. Nowatorstwo idzie w parze z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Wybór doliny i winnicy, wnikliwa obserwacja dojrzewania winogron, kontrola procesów fermentacji, proporcje mieszanek, kształt butelek… Nic nie jest tu przypadkowe, każdy detal służy wydobyciu maksimum potencjału z każdej partii owoców. Wszystko ma jednak początek w naturze – a Cono Sur oddaje jej to, co należne, realizując politykę zrównoważonego rozwoju. Najważniejsze z wdrożonych dotąd „zielonych” rozwiązań to ekologiczna produkcja i zarządzanie winnicami, implementacja standardów ISO oraz optymalizacja emisji dwutlenku węgla.
Wartości
Projekt pierwszego chilijskiego Pinot Noir był najbardziej ekscytującym wyzwaniem w historii Cono Sur. Zespół pod wodzą Martina Prieura stworzył wino emanujące dumą ze swoich korzeni w Nowym Świecie, a jednocześnie winifikowane zgodnie z tradycjami burgundzkimi. Efekty nie tylko dorównały oczekiwaniom, ale wręcz je przerosły: Cono Sur stało się pierwszym krajowym producentem Pinot Noir Premium i eksporterem tej szlachetnej odmiany poza Amerykę Południową. Do Cono Sur należy także pierwszy chilijski Viognier i jeden z pierwszych krajowych Gewürztraminerów, a Riesling z doliny Bío-Bío stanowi unikatową produkcję na całym kontynencie. Odwaga i otwartość towarzyszą chilijskim inżynierom także przy projektowaniu opakowań. W 1995 roku Cono Sur jako pierwszy południowoamerykański producent wprowadził syntetyczne korki do butelek, a już 7 lat później – nowoczesne nakrętki, gwarantujące białemu i różowemu winu zachowanie świeżości, młodości i należytej ochrony przed utlenianiem.
Wyzwania

Cono Sur w Polsce

Popularyzacja kultury winiarskiej w Polsce i na świecie stanowi jeden z najwyższych priorytetów spółki TiM S.A., polskiego dystrybutora Cono Sur. W poszukiwaniu nowych, intrygujących smaków TiM od lat przekracza granice pomiędzy Starym a Nowym Światem, przybliżając swoim klientom najwspanialsze wina ze wszystkich kontynentów. W gronie 300 dystrybuowanych gatunków reprezentujących 20 krajów świata nie mogło zabraknąć Cono Sur – winiarskiej wizytówki Chile, marki unikatowej zarówno pod względem jakości produktów, jak i innowacyjnych metod produkcji oraz zarządzania.
Dystrybucja
Cono Sur aktywnie promuje idee ochrony środowiska – nie tylko jako świadomy ekologicznie producent, ale i sponsor wielu wydarzeń sportowych. Naturalną dyscypliną dla marki z rowerem w logo jest oczywiście kolarstwo: w 2014 roku Cono Sur rozpoczęła współpracę z organizatorami elitarnego Tour de France, a polskim ambasadorem marki został znakomity kolarz Lech Piasecki. Cono Sur wspiera także lokalne inicjatywy rowerowe – wśród nich OTR w Krakowie – i dokłada swoją cegiełkę do promocji całego krajowego sportu, czego wyrazem jest m.in. objęcie patronatu nad 83. i 84. Plebiscytem Przeglądu Sportowego na Najlepszego Sportowca Polski.
Wspierane inicjatywy
Szeroka oferta win Cono Sur wychodzi naprzeciw zróżnicowanym upodobaniom smakowym. Flagowa seria marki, Bicicleta, udanie prezentuje mariaż najważniejszych odmian winorośli z niezwykle im sprzyjającym chilijskim klimatem. Wyrazistość poszczególnych terroirs silnie akcentuje również seria Single Vineyard, prezentująca różnorodność i bogactwo warunków naturalnych Chile. W poszukiwaniu aksamitnej struktury i głębi smaku warto sięgnąć po Reservę, której aromaty są dodatkowo wzmocnione leżakowaniem w dębowych beczkach. Koneserzy docenią także ekskluzywną serię 20 Barrels, złożoną z win klasy ultra premium; jej tradycja sięga roku 1996. gdy po raz pierwszy odłożono dwadzieścia najlepszych beczek wina Pinot Noir. Seria Organic stanowi z kolei wyraz troski o przyszłość naszej planety. Jej wina wywodzą się wprost z upraw biologicznych, a każdy element – od samego napoju po etykietę – zachowuje wysokie standardy ekologii.
Nasze wina
Cono Sur A New World

Social Media

Kontakt

Telefon
+48 33 829-98-40
FAX
+48 33 818-28-96
Mail
recepcja@tim-wina.com.pl
Enjoy Wine Drink Wise
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.