Cono Sur rozpoczęło proces przejścia z konwencjonalnych na organiczne metody uprawy winorośli i produkcji wina już w 1998 roku, zaledwie kilka lat po starcie działalności. Pierwszy certyfikat poświadczający ich stosowanie firma otrzymała w roku 2003, będąc pierwszą chilijską winiarnią wyróżnioną w ten sposób. Troska o środowisko nieustannie wyznacza kierunek rozwoju Cono Sur - obszar organicznych upraw sukcesywnie rośnie, a w życie wciąż wchodzą nowe rozwiązania minimalizujące wpływ prac na środowisko.
Współpraca miedzy Cono Sur a naturą jest tematem kampanii reklamowej serii Organic - Natural Balance. Zastosowana w niej symbolika odzwierciedla wartości, jakimi marka kieruje się podczas produkcji wina najwyższej jakości.
Ptak reprezentuje lokalną faunę oraz znaczenie zachowania równowagi biologicznej jej rodzimych gatunków. Ptaki są również stróżami winnic Cono Sur - ostrzegają w momencie, kiedy gleba jest zbyt jałowa, jeśli winorośl ma zbyt mało wody lub jeśli populacja naturalnych "wrogów" wymyka się spod kontroli. Skrzydlaci przyjaciele Cono Sur przyciągają również owady, ożywiając tym samym winnice.
Kwiat reprezentuje lokalną florę oraz znaczenie różnorodności biologicznej.
Rower reprezentuje zrównoważony transport i sposób, w jaki możemy zmniejszyć naszą ingerencję w przyrodę, podejmując niewielkie działania, które składają się na ogromny efekt.
Pszczoły-zapylacze reprezentują cykl życia. Bez nich życie kwiatów - i nie tylko! - byłoby poważnie zagrożone, jeśli nie wręcz niemożliwe. Przyciągają je kwiaty, aromatyczne zioła i cała flora w winnicach.
Maki nawiązują do etykiety serii win Cono Sur Organic.